Renate Strohmer
 
Kommunikationstrainerin

Dr. Claudia Schlegel

PhD, Maastricht University, Niederlande
Master in Medical Education (MME), Universität Bern, Schweiz
CAS in Safety, Quality, Informatics and Leadership,
Harvard Medical School, Boston, USA
Fachfrau in Pflege und Anästhesiepflege, Inselspital Bern, Schweiz

Leitung des Skillsslabs und Simulationspatienten Programms am Berner Bildungszentrum Pflege, Bern, Schweiz. Verantwortlich für die Weiterentwicklung und Durchführung von OSCE Prüfungen. Mitverantwortlich für die Entwicklung und Durchführung von interprofessionellen Unterrichtssettings zusammen mit der Universität Bern. Projektforscherin (Cross Disciplinary Research) am Imperial College London, UK
Mitarbeit Curriculumsentwicklung an der ETH Zürich, SchweizGastrednerin an nationalen und internationalen Konferenzen über die «best evidence education» in Gesundheitsberufen.
Award: Schweizerische Akademie Medizinischer Wissenschaften 2016 und 2017 für interprofessionelle Ausbildung

Publikationen

Artikel

Schlegel C., Kneebone R. (2018) Taking a broader view: exploring the materiality through cross-disciplinary learning. BMJ Simulation, Ahead of print

Kneebone, R., Schlegel C. (2018), Science in hand: how art and craft can boost reproducibility. Nature 564-189

D. Nestel, N. McNaughton, C. Smith, C. Schlegel & T. Tierney, (2018), Values and value in simulated participant methodology: A global perspective on contemporary practices, Medical Teacher, 1-6

Schlegel, C., (2018) Role-Play in Teaching English, EALTHY Magazine, pp: 33-35

Schlegel, C., Bonvin, R., Rethans, J. J., & Van der Vleuten, C. (2016). Standardized Patients' Perspectives on Workplace Satisfaction and Work-Related Relationships: A Multicenter Study. Simulation in healthcare : journal of the Society for Simulation in Healthcare, 11(4), 278-285.

Brem, B. G., Schaffner, N., Schlegel, C. A., Fritschi, V., & Schnabel, K. P. (2016). The Conversion of a Peer Teaching Course in the Puncture of Peripheral Veins for Medical Students into an Interprofessional Course. GMS journal for medical education, 33(2),

Schlegel, C. Bonvin, R., Rethans, JJ., van der Vleuten, C. (2015). The use of video in standardized patient training to improve portrayal accuracy: A randomized post-test control group study. Medical Teacher.

Herrmann, G., Woermann, U., Schlegel, C. (2014). Interprofessional education in anatomy: Learning together in medical and nursing training. Anatomical sciences education.

Bücher

Schlegel, C. (2018). OSCE-Kompetenzorientiert Prüfen in der Pflegeausbildung. 1. Auflage, Stuttgart: Springer.

Schlegel, C. (2016). Simulated and standardized patients in health profession education: The impact of quality improvement. Universitaire Pers Maastricht. Dissertation

Schlegel, C. (2015). Feedback von Simulationspatientinnen und –patienten. 2. Auflage, hep Verlag Bern